Analytics

1 February, 2017

Skrivet av: Nima Oveissi

Analytics

Marknadsföring handlar mer och mer om information och digital marknadsföring kan anses ofullständig utan nyttjandet av digitala analysverktyg. Förklaringen är ganska enkel: datainsamling och analyser ger en större insikt i kundernas liv, önskemål och preferenser. Det är värdefull information som kan användas för att fatta viktiga beslut i olika affärssammanhang. Detta gör att det är möjligt att både vara flexibel och träffsäker sin marknadsföringskampanj. Nästan alla metoder som används i digitalmarknadsföring idag, inklusive e-post, kupongkoder och webb-besök, ger data som kan användas för att dra lukrativa slutsatser kring t.ex. en Adwords kampanj på Google.  Bloggare t.ex. drar stor fördel av detta då deras texter rakt av ökar konverteringen till din webbplats. Jag talar i detta fall av egen erfarenhet och såklart finns det flera anledningar till att Frankly Media har Frankly Care.