Anpassade Landningssidor

8 June, 2017

Skrivet av: Nima Oveissi

Anpassade Landningssidor

Hur hittar man till din landningssida och vad är vinsten mot att ha det på sin egen hemsida?

En landningssida har den stora styrkan mot den vanliga hemsidan och det är att man har ett enda budskap, är enkel att förstå och försvinner inte i bruset av er egen hemsida.  Mer tydlighet helt enkelt. Man kan lite se det som en annons i en vanlig dagstidning.

När man diskuterar målsidor inom området för marknadsföring och reklam, är det mer vanligt att hänvisa till en landningssida som är en fristående webbsida som skiljer sig från din huvudsakliga webbplats. Detta innebär att målsidan bör ha någon global navigation att knyta den till din primära webbplats. Den främsta orsaken till detta är att begränsa de tillgängliga alternativen för besökarna som i sin tur bidrar till att styra kunden mot det som du tycker är det primära för landningssidan.

Att marknadsföra sin landningssida på ett bra och smart sätt blir självklart helt avgörande när det kommer till utfallet.  Här finns det många olika metoder och åtgärder man bör tänka på. Först och främst lägg en ”blänkare” på er egen webbplats. Skapa Ad Words på Google (Sponsrade annonser) Skapa spännande och klickvänliga inlägg på Sociala Medier. Gäller det B2B glöm inte bort LinkIN som börjar växa sig allt starkare.